17-daagse single groepsrondreis veelbelovend Vietnam

vliegmaatschappij: Emirates

Dubai - Hanoi      03:40  12:40

Vliegveld Dubai

Dag 1 Amsterdam - Hanoi

vertrek vanaf Amsterdam met een overstap in Dubai

Hanoi

Dag 2 Hanoi

Na een overstap in Dubai vlieg ik door naar Hanoi. Daar wordt ik  verwelkomd door de Nederlands sprekende reisleider, die mij naar het hotel brengt. Er is tijd om de omgeving te verkennen en s' avonds is er een welkom diner.

Ho Chi Min Complex, Hanoi

Dag 3 Hanoi

Ik maak een stadstour door Hanoi met een bezoek aan het Ho Chi Min Complex en een bezoek aan de Tempel van Literatuur. Ritje op de cyclo door Old Quaters en een bezoek aan het Waterpoppentheater van Thang Long

Halong Bay

Dag 4 Hanoi - Halong Bay

Vandaag verlaat ik de miljoenen stad Hanoi en ga naar Halong Bay. Ha Long betekend 'Dalende Draak'. Een prachtig natuurgebied wat verkozen is tot een van de mooiste natuurwonderen van de wereld. En staat niet voor niets op de wereld UNESCO lijst. Hier maak ik een cruise met een traditioneel schip en overnacht ik aan boord.

Cessna 208B Grand Caravan

Hier heb ik een rondvlucht met een watervliegtuigje bijgeboekt.

zonsopkomst Halong Bay

Dag 5 Halong Bay - Ninh Binh

Wakker worden in een van de mystiek baaien. En in alle rust de opkomst van de zon bekijken. En deelnemen aan een tai-chi les en nog wat ontspanning na de brunch vaar ik langzaam terug naar de haven. Aangekomen op het vaste land rijd ik langs vele rijstvelden, groentekwekerijen en tabaksvelden, naar het groene binnenland van Ninh Binh.

Per sampa door Halong on Land

Dag 6 Ninh Binh - Mai Chau

Per Sampan (traditioneel klein roeibootje)  vaar ik dwars door het fascinerende "Halong on Land" met zijn steile rotswanden en rijstvelden. Daarna op de fiets voor een tocht langs imposante natuur, kleine dorpjes en authentieke  tempels. Via een prachtige bergroute rijd ik verder naar de vredige Mai Chau Vallei. Verscholen tussen de rijstvelden liggen hier de dorpjes van de minderheidsgroep de "White Tai" die bekend zijn van de paalwoningen.

Mai Chau Vallei

dag 7 Mai Chau

Dit wordt een fiets morgen. Fietsen door de  Mai Chau Vallei voert mij langs verschillende White Tai dorpjes. De middag is vrij ter besteding en ga ik zwemmen in het zwembad bij het hotel en maak ik een wandeling door het dorpje.

Nachttrein Hanoi- Hué

dag 8 Mai Chau - Hanoi - Hue

's Morgens doe ik een optionele wandeltocht door de vallei met perzikbomen, rijstvelden en plantages. Na de lunch rijd ik terug naar Hanoi. In de hoofdstad ga ik wat spullen en snacks in slaan voor de nachttrein naar Hué.

Boot op de Parfumrivier

Dag 9 Hue

Eerst naar het hotel om te ontbijten. En dan de stad Hué verkennen, de stad die rijk is aan cultuur. Ik wandel door de verboden stad "Tu Cam Thanh" met de paleizen , tempels en lotusvijvers. Langs geurige en kleurige kraampjes. Ook zie ik hoe de traditionele rieten hoek wordt gemaakt. Aansluitend maak ik een boottocht over de Parfumrivier naar de Thien Mu Pagode

bewolkt Da Nang

Dag 10 Hue - Hoi An

Vandaag zou ik  rijden  via de Wolkenpas ( Hai Van Pass) naar Hoi An maar door het slechte weer en laag hangende bewolking ging dit niet door. De mooie route die langs langs mooie uitzichten voert en de verlaten stranden en kleine dorpjes. Het uitzicht over het vissersdorpje Lang Co blijft dus bij foto's .Bij Da Nang passeer ik het surfersparadijs voor de Amerikaanse soldaten tijdens de Vietnam Oorlog, voordat ik aankom in Hoi An. Hier verblijf ik drie nachten

Hoi An

Dag 11 Hoi AN

Vandaag een ontspannende stadswandeling door het prachtige historische stadje Hoi An wat op de werelderfgoed lijst staat. Slenterend door smalle straatjes langs theehuisjes en kruidenwinkels en verder naar de Japanse brug (Chùa Cầu) , authentieke koopmanswoningen en kleermakerswinkels. Hoi An de ideale plaats voor jouw als je kleren, schoenen en tassen speciaal  op maat wilt laten maken.

Hoi An , Japanse Brug(Chùa Cầu)

Dag 12 Hoi An

Vandaag heb ik een vrije dag. Ik kan wat slenteren door de stad of  ik kan een optionele fietstocht maken. De fietstocht over het platte land door de rijstvelden en dorpjes geeft een inkijk in het boerenleven. Ik kan ook het tempelcomplex My Son bezoeken dit is de hoofdstad van de Cham beschaving met een scala aan torens en tempels en dateert uit de 7de eeuw. Ook een optie is de gouden brug te bezoeken.

Dag 13 Hoi An - Ho Chi Minh City

Vietnam Airlines

Ik verlaat centraal Vietnam en vlieg naar Ho Chi Minh City aan de rand van de Mekong Delta. Na aankomst bezoek ik het tunnelnetwerk van Chu Chi, dit tunnelnetwerk is meer dan 200 kilometer lang en het behuisd scholen en ziekenhuizen. Tijdens de Vietnamoorlog werd hier hevig gevochten en werden de Amerikanen vaak verrast door de Vietcong. Ik krijg een rondleiding over het terrein en krijg de mogelijkheid om de tunnels in te gaan. Daarna ga ik terug naar het hotel waar ik twee nachten verblijf.

Dag 14 Ho Chi Minh City

Ho Chi Minh City

Een stadstour en vrij tijd dat is wat ik vandaag heb in Ho Chi Minh City. De stadstour brengt mij door het voormalige Saigon wat ook wel de "Parijs van de Oriënt" wordt genoemd. Ik ga naar het oorlogsmuseum, de Notre Dame en het beroemde  postkantoor. De middag is vrij ter besteding  in deze bruisende stad. 's Avonds nog een bezoek aan de avondmarkt van Ben Tanh voor de laatste souvenirs te scoren en mogelijk nog genieten van het Street food en nog wat slenteren over de Nguyen Hue Straat langs de prachtig verlichte koloniale gebouwen

Dag 15 Ho Chi Minh City - Can Tho

Mekong Delta

De Mekong Delta wordt ook wel de "Rijstkom" van Vietnam genoemd. Dit web van riviertjes en kanalen, drijvende markten, rijstvelden en woningen vormt een kleurrijk schouwspel. In de waterstad Cai Be stap ik van de bus over op de boot en vaar ik over de rivier de Mekong war het dagelijkse leven aan de oevers afspeelt aan het eind van de dag stap ik weer over op de bus en rijd ik naar de stad Can Tho voor de overnachting. s' Avonds wandel ik over de boulevard met vele restaurants.

Dag 16 Can Tho-Ho Chi Minh City - Amsterdam

Cai Rang floating Market in Can Tho

In de vroege ochtend bezoek ik de drijvende markt van Cai Rang waar druk wordt gehandeld in tropisch fruit en bijzondere groenten. Na de markt te hebben bezocht rijd ik met de bus weer terug naar Ho Chi Minh City voor de terugvlucht met een overstap in Dubai naar Amsterdam.

Dag 17 Amsterdam - Nijeveen